Välkommen tillbaka

torsdag

Vet inte riktigt vad jag gör här men två saker chockade mig smått när jag kom tillbaka

- Att mitt senaste inlägg (som skrevs för 13 månader sen) lika gärna kunde varit skrivet idag
- Att jag fortfarande har dagliga besökare. Why? Vilka är kvar efter 13 månaders torka?

Också lite chockad över den dämpade tonen på de sista blogginläggen. Mådde jag dåligt då? Jag minns inte. Mår jag dåligt nu? Nej. Det finns en del saker som bromsar mig just nu men jag orkar inte bry mig. Tiden rusar förbi och jag måste springa jättesnabbt för att hinna med allt. Det bästa på länge var att hälsa på mamma i några dar. Efter en tenta, som faktiskt råkade gå bra, så var det hur skönt som helst att ägna dagarna åt att endast gå promenader i skogen. Och baka bröd. Jätteläskigt bröd! Solroskärnorna fick någon konstig reaktion i ugnen (pga av bikarbonaten?) så de fick en väldans klar grön färg. Och de bröden jag dessutom hade haft lingon i fick blåa missfärgningar. Så ett nyttobröd som är grönt, blått och rött? Hej hippy!

Anser mig själv färdigpluggad för idag (men inte egentligen) så ska fördriva tiden mellan nu till 22.50 med att laga potatisopurjolökssoppa. Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0