Söndagen var magisk

tisdag

Jag trodde verkligen det här var en bra dag. En toppenbra start på en skolvecka! (Pluggade hemma igår, lite smått bakis vilket medför att jag tror det var söndag igår och måndag idag. Får istället en ovanligt kort skolvecka). Kollade runt på en mässa idag. En av årets största. Och istället för att bara samla på sig en massa gratisgodis och stiftpennor så plockade jag även på mig lite broschyrer. Och stannade och pratade med flera utställare! Kände mig precis ett år äldre än sist, vilket kanske inte är så konstigt. Svårare val i vår bara när jag måste välja mellan industriell design och miljöteknik. Två starka men ack så olika favoriter. Efter sista föreläsningen gjorde jag en mycket fin powerpoint till redovisningen på fredag. Gav mig tiden att göra den riktigt snygg. Och den blev så bra att jag inte brydde mig att klockan redan blivit över åtta när jag gick ut från datorsalarna. Sen fick jag telefonsällskap med en av mina favoriter. På TOK för längesen jag hörde hennes röst och underbart var det. Påvägen hem stannade jag vid affären för att köpa lite havregryn, mörk choklad och sirap. Så jag sedan kunde göra smarriga flapjacks och en citronsockerkaka tills imorn. Så, nu har ni fått höra alla bra saker. En riktigt fin dag var det! Tills kvällen kom och allt bara rasade. Orkar verkligen inte med livet och skolan och livet. Har aldrig längtat efter ett lov så mycket som nu. Tänk att ha en hel veckas lov som man bara kan fylla med eget pluggande och därmed kanske ha en chans att klara tentorna i december. Kanske. Och sömn. Sömn! Tänk att kunna få somna i tid. Och sova utan att ofrivilligt vakna flera gånger. Men det var nog värt att sno lite skrivtid från min sovtid. Känns liksom mycket bättre bara utav att få skriva av sig lite. Och imorn är det en ny underbar dag. Det bestämmer jag nu. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0