Form och funktion

torsdag

Tänk dig att du inte har ätit något på hela dagen. Kanske du gick upp vid åtta och nu har klockan redan blivit tre. Sen häller du i dig en liter starkt kaffe. Reultatet blir skakningar, svaghet, illamående. Men precis samma känsla kan man få om man inte sovit på hela natten. Lyckades somna vid fyra för att vakna vid sex. Sen skita i att jag har föreläsning och projektmöte och allt sånt och sen lyckas sova mellan ca åtta och elva. Helt stört! Varför har man sånna nätter? Tur att jag faktiskt kunde unna mig sömn i morse. Skulle i och för sig inte ha något problem att gå upp när jag vaknade där vid sex, kände mig precis lita vaken som jag känt mig hela natten. Men det hade nog blivit en lite jobbigare dag. Nu hade jag pinsamt nog redan lite problem att räkna några MVG-tal i matteboken för årskurs nio. Jag gör sånt på torsdagar nämligen. Sätter mig på Roslagsbanan i en kvart först bara. Och sen sitter jag där och räknar i 1,5h. Och förklarar. Och berättar lite om mig och ställer lite frågor och skrattar lite också. Gillart!

Och jag gillar skolan jättemycket nu. Så kul att bara få pyssla och måla och förbereda. Och på lördag ska vi baka pepparkakor att bjuda på på tisdagonsdag. Måste passa på att njuta innan ångetsen kommer nästa vecka. Yshlipyshli. Och imorn då! Vad händer då om inte att jag får träffa min frånflyttade vän från farfaraway. Och vi ska på spelning sådär som vi gjorde förut. Åh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0