Blowin' in the wind

tisdag

Det var en bra konsert och det var en bra kväll. Men Globen är påtok för stor. Har aldrig varit på en sådan stor konsert och jag säger nevah igen. Kändes litegrann som om han gjort det lite för många gånger. Men trots allt var det bra. Mysigt och trevligt och gosgubbigt. Drömma sig bort till sextiotalet.



På bussen idag, mellan Mora och Rättvik var the topic of the day att det stod en grå buss på busstationen, som inte tillhörde Dalatrafiken. Jag satt där, bland de andra pensionärerna och lyssnade på deras olika teorier om var den kom ifrån. Ända från Örebro? Strax efter klev det på två tioåriga killar. En av dem berättade för den andre om hans tjocka katt. Den var jättetjock och hette Newton. Newton? skrattade den andra killen. Ja, säger den första och berättar stolt att det finns en tjej i Amerika, som är skådespelare, och som heter Newton i efternamn.

Naturligtvis satt jag där på bussen och gjorde allt för att hålla mig för skratt. Nästan allt i alla fall. Hihi. Behövdes mitt i all hopplöshet som tynger ner mig. But soon it is fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0