Utflykt

fredag

Imorse, när jag låg i sängen och tänkte att jag verkligen borde gå upp, så började det regna. Och åska. Jag krälade mig fram till laptopen och undersökte SMHI. Som fint sa att nej, det regnar inte, det är sol och kanske lite molnigt ute. Men vi bestämde oss för ett kafé trots allt. Svårt att lita på Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut när det faktiskt öste ner regn på oss. Och precis när vårt härliga gröna rabarber med grädde -te kom uppburet för trappan till oss. Ja precis då så dök solen fram, mitt i den klarblå himlen. Och hettan. Så vi hade inget större val att, efter lite fönstershopping, sätta oss på en gräsmatta och ha picknick trots allt. Svettig ostbaguett, massa sol och en vän kan verkligen vara bäst ibland.

Förövrigt hemskt att jobba i denna hetta. Tjocka jeans och tjock skjorta och nada luftkontionering. Svetten typ rinner och alla är alldeles blanka och röda i ansiktet. Feeling freeeesh ohyes.





Kommentarer
Postat av: Anna

åh rabarber och gräddte in my heart! och du in my heart också såklart!

2009-07-05 @ 14:55:29
URL: http://rockndolll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0