Dag ett

måndag

Fem timmars sömn för Ocean's Eleven och ostkaka höll mig uppe längre än väntat. Fick därför slänga i mig starkt kaffe innan jag sprang till bussen. Och bara för att man aldrig vet om den skulle få för sig att vara för tidig fick jag stå där i en kvart och huttra. Sen fick jag sätta mig längst bak och mosa i mig mina efterlängtade kaviarmackor. Jag har fått en besatthet över kaviarmackor den senaste tiden förresten. Det enda tänkbara pålägget liksom. Och självklart hade jag kollat fel på kartan. Jag gick av på järnvägssationen istället för busstationen och fick därför vandra runt någon kilometer, helt övertygad om att jag gått fel innan jag äntligen fick se den röda dalahästen bredvid texten Mora trafikskola. Sen blev det väl som väntat. Jag hoppade in i bilen. Dalmasen Mats kommenterade ställde frågor och berättade. När jag kom tillbaka till receptionen pratade jag lite med två andra lite fnittriga men trevliga lärare. En Birgerjarlsgatantjej hade visst också sin första dag där så vi gick in i ett litet rum och hade världens kortaste genomgång.

Dagsordning för genomgång:
* Hej
* Öppettider
* Har ni böcker?
* Avslut

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men åh, jag vill också åka upp dit! Vet inte varför. Men behöver en liten stuga ute på landet typ. Det är vad jag mest vill ha just nu. Inte jobb och regn och krav. Det och körkort hade inte suttit så dumt. När kommer du hem förresten? Boka in mig då! Puss

2009-01-26 @ 18:29:32
URL: http://limassol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0