Jag känner igen dig

torsdag

Man märker verkligen att det är samma personer som äter på BK varje eller nästan varje dag. Som byggarbetaren med det underbara håret och som inte kan svenska men gör så gott han kan. Om jag var några år äldre skulle jag slagit till. Höh. Eller som den mycket äldre byggarbeteraren som inte längre behöver säga att han vill ha en mellanvatten, det skulle räcka om han kom fram till kassan och sa Det gamla vanliga istället. Sen finns det han som inte riktigt har alla hästarna hemma som vill ha dubbla lock på sin mellancola som han alltid köper och som han ska dricka på bussen "Få se vad vi ska ta idag då.. Vi tar eeeeen, mellancola!". Och alla miljärder ungdommar som beställer BeKool coockies and creame eller en cheeseburgermeny med en extra cheesburgare. Men hur söt han med håret än må vara så är det dom gamla som är gulligast. Idag handlade den jättelilla tanten hos mig igen och jag får lite grann för mig att hon frågar vad de olika sakerna kostar bara för att få prata lite. Sen avslutar hon alltid med att säga tack eller något liknande på ett annat språk när hon fått maten. Typ italienska eller nåt annat latinaktigt. Och så finns det en gubbe som ser jättegammal ut och som precis som hon alltid beställer en liten dricka och en liten pommes. Jag borde ge dem varandras nummer.

Kommentarer
Postat av: S

Du kan bli en BK-matchmaking:are. Det vore väl fint. Alla skulle vilja anlita dig. Och vipps så är Nacka fullt av nykära hamburgeälskande par som går hand i hand. Tack vare dig.

Puss.

2008-09-26 @ 12:16:12
URL: http://limassol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0