Mac and cheese

tisdag

Det här är en dag som egentligen innehållit massor av motgångar. Eftersom jag inte började jobba förns klockan fyra idag (första gången det händer) så tog jag en riktigt långsam och stor frukost framför några avsnitt VÄNNER. Efter att jag varit duktigt och läst massa engelska (och hängt alldeles för länge på bdb och blogg, ajsing ) samlade jag på mig tillräckligt mycket ork för att pumpa cykeln, stoppa ner mobil och nycklar i fickan och ge mig ut. I regnet, upptäckte jag till mitt stora förtret då jag tagit hissen ner och tittat ut genom portdörren. Men efterom jag planerat hela morgonen att jag skulle ut och träna så gav jag inte upp utan hämtade regnjackan och blötte ner ben och fötter under ett fint litet mortionspass. Som förresten var fritt från sniglar, great! Till lunch fick jag äckligt nog för mig att äta macaroner, ketchup och smält ost. Brukar alldrig få för mig att göra det så det kan möjligtvis berott på att ett av avsnitten jag såg på i morse hette the one witch Mac and C.H.E.E.S.E. Ush, måste verkligen komma ihåg att aldrig göra det igen.

Andra motgången var att jag, efter att jag duktigt planerat att gå till banken, upptäckte att jag inte hade min jobbskjorta med mig och var därför tvungen att gå hem och hämta den och fick därför inte tid att titta förbi banken innan jobbet. Jobbet btw var sjukt kaosartat då vi bara var två i kassan och en på board och det var lång kö och vi hade fucking slut på fucking allting vilket alltid resulterar i att alla suckar och skäller på oss. Sen kom det två fina femtonåriga subbor till kunder och var skitotrevliga vilket resulterade i att jag inte var sädär jättetrevlig tillbaka. Ooops. Påväg hem sen missade jag precis tuben i Slussen och hamnde på ett tåg som skulle tas ur trafik och jag var tvungen att hoppa av och vänta i Axelsberg och blä. Jag kom hem efter halv nio. Lagom till att se den där minimala men söta killen sjunga i Idol, The Killers!

Trots att det inte direkt hänt något bra den här dagen så har jag liksom kunna blunda för allt det dåliga så jag knappt känt av det alls. Det märks verkligen hur jag har ändrats sedan tre år tillbaka. Då skulle händelser som idag gjort att jag klappat ihop och blivit helt frustrerad av stress. Längtar dock att få ta min meditaionskurs så kanske sömnproblem och sånt också blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0