Mat

tisdag

Tillbaka igen efter Dalarna. Helgen var verkligen jättebra. Var där med Syster och hennes family som verkligen är jättegullig. Det blev en hel del rensning och städning men vi passade också på att gå runt på Rättviks marknad som är varje höst och vår. Otroligt stor men dock samma skräp över allt. Extremt stolt att jag inte spenderade mer än 80 kr totalt! Köpte btw en svampbobheliumballong till Wille och blev hero of the day. Jag har verkligen blivit en oshoppare. Sedan rean i somras har jag bara köpt ett par skor (som jag har använt typ varje dag sen dess) samt en t-shirt. Och några vännerboxar dårå. Biljetter och mat och liknande gills inte. Och det är så otroligt skönt! Jag har aldrig sett mig som shoppingberoende men nu är jag nästan så oberoende jag kan bli. Se hur länge det varar.

Under rättviskvistelsen passade vi också på att palla lite otroligt fina vinteräpplen. Det stod ett helt träd där på en gård några hundra meter bort och lyste och bad om det så vi kunde liksom inte inte göra det. Fast mittinatten såklart så ingen skulle märka hur tjyviga vi var. Godaste nånsin var dom också. Jobbigaste av allt var att Syster, hennes man och deras två barn trängde ihop sig i sovrummet och jag fick dela varddagsrum med pappa. En snarkande sådan. Vi gick ofta och la oss sent men jag vaknade vid åtta varje morgon av en väldigt pipig röst (Wille) som lekte med sig själv och satte på barnkanalen. Huahua. Vi kom hem assent igår så jag var alldeles död på jobbet efter många dagarns för lite sömn.

nattplockning

Efter jobbet var det tyvärr tyvärr personalmöte. Var väl inte direkt tråkigt men jag ville inget hellre än att åka hem och sova. Efter mötet hade thairestaurangen bredvid massa massa mat över så dom som ville fick stanna och plocka åt sig egengjorda matlådor. Jag började med en, som jag tänkte ha till lunch imorgon (ledig!), sen tänkte jag att jag kan ju göra en till mamma också. Och sen började dom fylla påsar med kycklingspett åt mig och sen behållare med såser och jag vet inte hur mycket mat jag fick med mig egentligen du kan frysa in, vi måste slänga allt annars. Fats det var dock pinsamt sen att åka därifrån. Tror jag luktade thai. Och min chef (som också är chef för thaistället) åkte samma buss som mig och en annan och hon typ höjde på ögonbrynen och typ "ska ni ha fest eller?". Såg dessutom min painintheass-arbetsledare från Vasagatan på tuben sen. Lätt att han såg mig (jag tror inte han gillade mig) och lätt att han såg mina fulla och belamrade burgerkingkassar med mat. Haha! undrar vad han tänkte. Hatar att han ser så bra ut. En sån dryg person borde faktiskt se äcklig ut.

Kommentarer
Postat av: anna

hahah skulle betalat för att få höra din chef säga "ska ni ha fest eller?" fan va kul det måste vart xD <3

2008-10-08 @ 19:42:26
URL: http://rockndolll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0