Harrys

lördag

Fy fasiken vad jag hatar att jobba på lördagar. Det är som att den där lunchruschen, som håller på mellan 11-13 på vardagar, håller på hela dan.Sen frågade de ifall jag kunde stänga också så jag jobbade över två timmar. Men det var också två timmar OB så det var rätt okej.

På kvällen sen var det det Harry B James med Berra. Vi gick av i Gamla myspysstan och förade fram till HBJ. Drack lite screwdriver men inte så starkt för jag ville få plats med saker där innifrån också. Vi kom in, och det var smockat med folk. Vi hittade ett bord med en snubbe sittandes vid men han sa att det var upptaget vid de andra platserna också. Typiskt tyckte vi så vi gick till ut till rökrutan istället. Där hittade jag J! Honom har jag inte träffat på hur länge som helst (bortsett från att vi åkte samma buss en station i onsdags, höhö). Han frågade om vi hade något bord och när vi gav honom ett negativt svar visade han bort oss till killen vi det ensamma bordet vi försökte med innan! Haha. Bordet bredvid var visst ett Cyberbord. Vi hälsade glatt men eftersom vi inte känner dem så bra så sket vi lite i dem senare. Berra träffade också några hon kännde och tillsammans med Js vänner squeezade vi ihop oss, satte oss lager på lager, och drack öl. Det var ju inte direkt ett dansställe men när det kom några sånnadär riktigt bra låtar dansade vi lite också.

När jag och Berra behövde gå på toa gjorde vi det stora misstaget att gå in på killtoan. Vi såg inte problemet med det eftersom att tjejtoan hade typ 25 pers i kö medan killtoan var helt ledig (det fanns ju massa sånna där pissoarer de kunde använda). Vi satt där en stund. Och javisst, måste erkänna att det tog ett tag eftersom vi skickade några sms och tog bilder också (inget naket, höhö) men när vi kom ut såg jag att det hade bildats en liten kö på typ tre personer. Eller FEL, två peroner och så längst fram en vakt. Han frågade vad vi gjorde där och vi berättade om kön. Det spelar ingen roll sa han, ni skulle inte vilja ha killar på tjejtoan, och sen fösde han oss bort bort ända till utgången. Gav oss vår garderob och slängde ut oss. Snacka chockade vi blev. Han skulle åtminstobe kunnat ge oss en varning först. Hade vi varit aspackade hade det varit mer okej, men han nämde inte ens ordet alkohol så min slutsats är bara att han är fucking dum. Eller maktgalen. Nånting.

Klockan hade trots allt hunnit bli två, så kvällen på HBJ var inte direkt helt förstörd. På väg mot tuben hittade vi några killar som vi hänkade med till Donken. Dom var visst från Östersund vilket var trevligt. En av dem var ashet och en var asäcklig. Den asäckliga var på mig som fan men jag gjorde vad jag kunde för att bli av med honom. Han stoppade in en snus och frågade mig sen ifall jag kysst någon med snus förut. Jag drog då en lång redogörelse om att jag aldrig skulle göra det för att det inte finns något äckligare än snus osv osv.

Sen nattbuss och sen nattmat. Puss till en lyckat kväll trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0