Illa

tisdag


Har mått illa hela dagen idag och det tar liksom över allt. Tönting nog är det värsta med att må illa att jag inte har någon aptit. Och jag som adore mat av nästan alla slag liksom. Att äta är lite av det bästa jag vet. Eller nä, haha men ser seriöst fram emot varje måltid. Utom dagar som denna såklart. Pinsamt? Tur att min ämnesomsättning är totally splendid.

Det var najsigt värre att bara jobba tre timmar idag. Skulle egentligen inte jobbat alls men eftersom jag har stora problem att säga nej så sa jag ja när de frågade om jag kunde hoppa in vid lunch. Men äsh, pengar ändå ju. Bara bra egentligen. Och jag har kommit på att jag inte får lön när jag tar lunch. Säkert självklart, din dummer, kom du på det nu? Ändå lät de så otroligt stolta när de berättade att jaaa, om ni jobbar åtta timmar, då får ni ta fyrtiofem minuters rast! Har dock kommit på nu, att det bästa är ju att äta och sen börja jobba igen. Fett onödigt att slösa pengar på att sitta och dega på rasten.

Fick de första julkänslorna idag! Började med att jag stod på en proppfull buss mot Slussen och det luktade mandarin. Eller clementin antagligen. Och just den söta och klara lukten tror jag inte jag känt sen i vintras. Sen åkte jag och spontanvåldgästade Berra vilket var mys såklart. Behöver verkligen stimulans av vänner varje dag för att inte dra ner mig i något deppigt och ensamt mood. Hur som helst, påväg från henne, när jag gick mot Medis tunnelbana så klingade klockorna där vid Medborgarplatsen i en julig melodi. Eftersom jag dessutom frös asmycket kändes det bara jul över hela alltet.

På kvällen var det andra meditaionskursgången. Var för trött för att orka ta till mig allt han sa bara. Spirituell ledighet ska man i alla fall försöka hitta. Intressant också att se vad för andra personer som söker sig till en sån kurs. Det var ju individuellt förra gången nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0