Family

söndag

Hosta och heshet. Inte kul. Täppt i näsan emellanåt. Men mest kli ock strul med halsen. Underligt nog mår jag helt prima ändå! Och om inte det faktum att jag hostar så fort jag pratar eller inte pratar existerade så skulle jag absolut gå runt och tro att jag var frisk som en nötkärna. Eller hur man säger.

Farsdag och middag hos farfar i Uppsala. Inte lika stort ståhej som när han fyller år så det var bara två kusiner där, med families. Och bara två farbröder. Och inga av mina syskon. Men däremot lite släktingar från Ukraina och Israel! Typ personer jag aldrig träffat förut och som jag inte kan tala samma språk som. Så det blev en blandning av engelska, svenska och ukrainska. Men det funkade och var trevligt. En syssling i min ålder visade filmer på youtube från Israel och berättade om hur nära alla olika bomber och explotioner hade slagit ner från hans hus. Helt plötsligt fick jag en närmare relation med allt man ser på TV därifrån. God, det är ju en helt annan värld och den världen satt brevid mig. Märklig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0